У першу частину серії Silent Hill я грав ще на першій PlayStation у віці приблизно 10 років і цей експірієнс дуже сильно викарбувався на моїй психіці і смаках. Нащо цей допис? Ну от дивіться... Оригінальні частини серії не доступні на жодному з лаунчерів. Є лише жахливі HD ремастери на PlayStation 3, котрі краще навіть не чіпати. "P.T.", якою б вона не була крутою сама по собі, лишається лише демкою скасованого проекту, котрий мав мало спільного із серією. І от Konami знову взялась за цю серію, анонсувавши чисельні продовження, серіали та інше. Виглядає це як відверте паразитування і чіпляння за минулі успіхи. Я банально боюсь, що оригінальні частини серії забудуть, а молоді покоління про них навіть і знати не знатимуть. Ось тому цей допис.
Головним кістяком серії можна вважати перші три номерні частини. Так, четверта частина все ще має цей унікальний вайб, але вона вже містила в собі значні зміни у механіках, котрі відчувались дивно, а сюжетно була пов'язана лише з другою частиною і лише малопомітними відсилками, а тому майте її на увазі, але якщо хочете ознайомитись з серією то орієнтуйтесь на перші три частини.
Всі ці три частини мають спільний і гармонійний сетінг в котрому нема переосмислень і виключень з правил. А правила туманного міста доволі прості. За тобою є гріх і місто затягує тебе до себе з ціллю щоб ти, або спокутати його, або отримати по заслугах. Кожен персонаж, котрий опинився в місті тим чи іншим чином, бачить його по своєму. Все залежить від того, що у людини за душею.
З цього моменту я буду узагальнювати всі три частини як одну гру.
Насамперед треба розуміти що очікувати від неї. Тут взагалі ставка робиться не на геймплей, а на продуманий сетінг, моторошну атмосферу і затягуючий сюжет.
Майже весь ігровий час доведеться блукати по вулицям і будівлям міста привида і по його ще менш безпечній версії, заповненій жахливими істотами. З орієнтирів будуть лише мапа і помітки у ній. Виживати допоможуть ліхтарик, радіо, обмежений арсенал зброї і ще більш обмежений запас амуніції до неї.
Але найбільшу складність у грі будуть робити не бої, а чисельні загадки. На початку третьої частини навіть є два види складності котрі треба обрати: складність боїв і складність загадок. Відповіді на загадки ви будете отримувати зі знайдених дописів, поміток, аудіозаписів, елементів декорацій, тощо. Звідти ж буде приходити і розуміння куди йти далі.
Інколи рухати сюжет будуть раптові зустрічі з іншими персонажами у котрих не буде жодних підстав гуртуватися і колаборувати один з одним, бо Silent Hill це персональне тягар для кожної окремої людини.
Чого ще багато у цих іграх окрім загадок? Варіантів закінчень. Це, можна сказати, одна з перших серії ігор де можна було отримати один з чисельних і абсолютно протилежних фіналів.
В загалом, ви повинні розуміти, що ця серія вибивається з ряду навіть сучасних горор ігор, бо те що тут розповідається і те що тут показується є на грані допустимих норм. Багато сексуалізованих алегорії, інтерпретації гріхів і темних сторін людського нутра представлені у вигляді монстрів вигляду котрих позаздрить більшість боді горорів.
Цікавий факт. Перша частина серії була зроблена в ті часи, коли повне 3D сприймалось за розкіш. Густий туман, котрий став невід'ємною фішкою серії був не просто забаганкою дизайнерів, але і технічним рішенням для зменшення дистанції промальовки у грі.
Ну і на останок про ще одну майже головнішу фішку гри - саундтрек від композитора Akira Yamaoka, котрий, якщо почув один раз, то вже ні з чим не сплутаєш. Він став візитною карткою серії.
То ж виділіть якийсь час, дістаньте десь перші 3 частини серії у їх первозданному вигляді і пориньте у справжню стару школу горор жанру. Ви не пожалкуєте. А на Konami, котра десять років витирали ноги о серію випускаючи з нею тематичні автомати пачінко і нікому не потрібний мерч, просто забийте. Вони не виправні. Згадаєте мої слова, коли все те що вони наанонсували провалиться одне за одним. А що стосується класичної трилогії, я реально боюсь що про неї забудуть.
 
Version: 2023_11_19_000001
 
Created by TennojiM
All rights reserved
© 2024