Вступ
Я вирішив розпочати вести стрічку про CAD моделювання. Я бачу що в нашій країні є запит на таке, але люди зупинились десь на рівні "Компаса 3Д" з котрим мали справу в універі і це все просто жахливо. Тож давайте починати. Хочу зазначити, що я далеко не професіонал цієї справи, але деякі напрацьовки маю і хочу ними поділитись.
Види 3D моделювання
Я бачив багато різних чартів про "види 3D моделювання", але видно що це звичайні копірайт статті, де просто згребли до купи все підряд і за що купили - за те і продали. У мене дещо інший спосіб градації видів моделювання - за базовою ідеологією.
Скульптинг.
Це виключно творчій вид моделювання. Тут нема мови про точність, бо все приблизно і все на око. Базовою мірою є сітка полігонів. На мою думку ідеальний інструмент для такого роду моделювання - Blender. Поріг входу дуже крутий, але це дивовижний інструмент в котрому можна робити як статичні скульптури так і динамічні моделі для подальшої анімації і багато чого ще, але це вже просто компліменти програмному пакету... безкоштовному, до речі.
Представники: Blender, ZBrush...
https://www.solidworks.com/solution/3dexperience-solidworks-makers
Параметричне моделювання.
Це точний вид моделювання за рахунок побудови скетчів, використання їх у так званих фічах, котрі формують тіла, а потім ці тіла у сукупності деталей збираються в конструкцію. На всіх етапах задаються параметри і якщо слідувати ідеології цього виду моделювання то правильно побудована параметрична модель при зміні параметрів повинна вміти перебудовуватись. Ультимативна зброя тут - SolidWorks. Це просто чудово, що вони нарешті зробили версію по підписці для ентузіастів і викладачів. Саме про цей вид моделювання і саме у цьому програмному забезпеченні Я і буду розказувати.
Представники: SolidWorks, Autodesk Inventor, Autodesk Fusion360, FreeCAD...
Алгоритмічне моделювання.
Вид моделювання де використовуються алгоритми у вигляді блоків котрі вибудовуються в ланцюги. Алгоритмічні блоки приймають на вхід параметри, роблять дію і передають змінені параметри далі. Інколи ці блоки містять готові дії, інколи ці блоки можна писати самому використовуючи асбтрактні моделі програмування. Такий метод моделювання ідеально підходить для органічних моделей, репітативних структур і архітектури. Головний амбасадор такого типу моделювання - Rhino у зв'язці з Grasshopper. Може про нього теж колись поговоримо, бо гратися з алгоритмами напрочуд цікаво.
Представники: Rhino Grasshopper, OpenSCAD...
Звісно, треба розуміти, що дуже часто програмні пакети заточені під одну ідеологію, вміють щось з іншої. Так, наприклад в SolidWorks можна використовувати мови програмування і алгоритми, а той же Blender містить в собі алгоритмічне моделювання вузлами. А ще до Blender є прості додатки котрі дають доступ для параметричної побудови скетчів і я його використовую коли хочу намалювати точну векторну графіку користуючись можливостями геометричних прив'язок, а не звичайною прив'язкою до сітки.
В наступній версії статті розкажу про ієрархію функціоналу програмного пакету SolidWorks.
 
Version: 2024_04_02_000001
 
Created by TennojiM
All rights reserved
© 2024